Hjem

Skizoliv er en personlig blog, hvor jeg skriver om mit liv og min hverdag med psykisk sygdom. En kvartalsvis journal, men knap så personlig.

Mit navn er Kirstine, jeg er 32 år gammel og lever med diagnosen skizotypisk sindslidelse (forkortet skizotypi). Selvom jeg har haft symptomer siden teenageårene, var jeg i midten af tyverne, da jeg fik stillet diagnosen.

Hverdagen tilbringer jeg i og omkring mit hjem på Amager. Jeg bruger tid på forskellige interesser, som jeg har en tendens til at hoppe frem og tilbage mellem, og derfor er der heller ikke altid en rød tråd mellem siderne her i Journalen.

Skizoliv er for mig en hobby, som jeg hygger mig med, når jeg har energi og overskud til at sætte ord på min tilværelse. Samtidig hjælper det mig til at reflektere over gode og dårlige perioder, så jeg kan lære af det.

Du er meget velkommen til at følge med i min hverdag med skizotypi.

Hav en god dag!

Kirstine